יום שישי, 27 בינואר 2012


פתחו פוסט חדש וכתבו בו:
  • נקודות מרכזיות מעניינות במיוחד עבורך
  • שאלות שהתעוררו בעקבות הצפייה בהרצאה
  • דברים חדשים שלמדת
  • דברים שניתן ליישם בעבודתך כמורה וכמדריך

תגובה 1:

  1. המחקר המציג את השפעת כלי web2 על ההוראה מעניין אותי במיוחד כי הוא מעלה נקודות לחשיבה בהקשר לתהליך ההטמעה של כלים דומים שאנו מנסים להטמיע בבתי הספר. בעקבות ההרצאה עלו אצלי מספר מחשבות אותן אשמח לשתף אתכם בבלוג זה-
    האם אכן מודל ההוראה הפרונטלי הכולל מורה מקרן (עם או בלי לוח חכם) יסייע בקידום השינוי שאנו מחפשים. שינוי שמחפש את העצמת הלומד, הטמעה של מיומנויות כמו- עבודה שיתופית, הבניית ידע, פיתוח חשיבה מסדר גבוהה וכו'. או שהמודל החדשני לכאורה עתיר הטכנולוגיה יעצים את תפקיד המורה כמעביר ידע, המורה במרכז והתלמיד פסיבי...
    אני מסכימה עם המרצה שמציינת את הפוטנציאל הגבוה שיש לכלי ה- web2 ככלים המאפשרים לתלמידים מעורבות בלמידה, אבל מהשטח עולה קושי תפיסתי גדול של המורים לשחרר כמו גם קושי משמעותי להעמיק בקרב התלמידים.
    המורים מצד אחד מתקשים לפנות את הבמה ולאפשר לתלמידים להיות מקור ידע, משאב של ממש עבור קהילת הלומדים
    התלמידים מהצד השני מתקשים להעמיק במידע, לארגן אותו כידע אישי או קבוצתי שלהם, לשתף פעולה ולאפשר לעמיתים לערוך את הדברים שכתבו באותו מסמך.
    עלינו מוטלת משימה חשובה כמובילים בתחום כאנשים בעלי ידע תוכן פדגוגי טכנולוגי (TCPK) להביא למודעות של הרכזים והמורים את הערך המוסף של השימוש בתקשוב ככלי עזר בהוראתם, לסייע להם בעיצוב פעילויות הוראה חדשניות, מעניינות, מעודדות חשיבה ושיתופיות.
    אז שיהיה לנו בהצלחה, כי שינוי תפיסתי עמוק כזה לא יוצרים ביום אחד. יש להיות סבלניים ובעלי אמונה בדרך.

    השבמחק